Forum MUZYKA 3-CIEGO UCHA Strona Główna MUZYKA 3-CIEGO UCHA
od awangardy rocka przez jazz, muzykę improwizowaną, avant folk po muzykę współczesną
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Kto chce Modaladom - Mani Planzer's MorsCHachBlasOrchester?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MUZYKA 3-CIEGO UCHA Strona Główna -> dyskusje o muzyce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zyfri
admin


Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 878
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Krakow

PostWysłany: Pon 22:02, 10 Wrz 2007    Temat postu: Kto chce Modaladom - Mani Planzer's MorsCHachBlasOrchester?

Właśnie przypomniałem sobie, że mam kilka oryginałów płyty Mani Planzer's MorsCHachBlasOrchester 'Modaladon'. Oddam w dobre ręcę, zamienię na inne równie dobre płyty (jeden oryginał oczywiście zostawiam sobie). Mi się podoba.

Recenzja:



Cytat:
Mani Planzer's vanguard big band is made up of winds, reeds, brass, a bassist, and a cellist. From the title you may have guessed his interest in modalism. But this isn't any modalism you've heard in a jazz context before. Look out A Tribe Called Quest: these cats have come up with a brand-new low-end theory that seems to come from the center of the earth. Everything here rumbles and trembles, shakes and shivers from the sheer force of the eternal bottom that Planzer creates with the trombones, tubas, and saxophones. From the percussive never-ending rhythm on "Transbirit" comes a shock of brass riding an end so high one might think it was commanded by La Monte Young. Flutes fly through with minute bird songs, and an alto or a soprano runs through an angular set of arpeggios atop the rumbling maelstrom. On the title track, the droning modalism is even more strident, using the resulting overtones and timbral structures to equate new drones, which in turn create new ones, and so on. One is reminded of the brass music of Giacinto Scelsi, with these drones being seduced by cascading saxophones and accenting trumpets playing in counterpoint with a completely different set of harmonics at their disposal. Eventually the work moves to the center, where the low end consumes everything, though the pitches remain the same. The contrapuntal objectivism disappears into the mightier force, which feels spiritual, but what spirit? This is a devastating record. The listener is left spent and unsure of what he or she has heard afterward, except that this is an avant-garde no one knew existed. Truly awesome.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MUZYKA 3-CIEGO UCHA Strona Główna -> dyskusje o muzyce Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin